the studio,♥

CHEENA!

-hoppas allt är bra med er, själv är det toppen!♥
Idag var jag till Uppsala med mamma, vi  "fotografera", eller i
rättare sagt blev fotograferade :) Alltså, först blev vi "makade"
sedan fixade de vårt hår. Sedan fick vi gå till ett fotograferings-
rum med massa av olika "bakrunder", med olika färger. Vi fick
innan vi åkte dit ta med oss tre olika klädesplagg och sedan knäppte
fotografen 50 bilder per plagg. Jag tänkte berätta kortfattat om hur
det var här nedan...
1. Först fick vi sitta på en stol, med en vit bakrund och så
fick vi "luta ansiktet" mot en spegel och göra som olika "poser"
(stavning) Sedan när vi "posat" 15 gånger var det dags för nästa
klädesplagg...

2. Jag bytte outfit och jag fick sitta på en slags bänk som var vit.
Jag fick sitta en gång, sedan på en bild fick jag halvstå på fötter
:) Sedan fick jag slänga upp fötterna på bänken och fotografen sa
"du måste le" Jag gjorde det och hon blev nöjd ;)

3. Sista klädes plagget fick jag stå vid en lila bakrund, och så. Jag fick
också sitta på en stol och kolla upp mot kameran. Och så vidare, och så
vidare... Sedan var det klart, och vi fick gå och sätta oss i väntrummet.
Vi skulle vänta i drygt 10-15 minuter på att bilderna skulle framkallas.

-mamma fick oxå papper som man kunde fylla i namn på andra personer som kunde
tipsas om lika grej jag och mamma gjorde. Och om man fyllde i mer än 10 namn fick
man välka en valfri produkt (make up) Mamma fyllde alla och eftersom mamma inte
ville ha sin make-up fick jag ist två, en eyeliner och en ögonskugga (guld glimmigt)

Det var väl min dag, hoppas attni haft en lika bra!♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0